Vajinal Enfeksiyonlar

Kadınların en sık yaşadığı jinekolojik problemlerden biri vajinal akıntılardır. Bunlar normal olan fizyolojik vajinal akıntıların yanı sıra herhangi bir enfeksiyona bağlı patolojik vajinal akıntılar da olabilmektedir.

Vajen bölgesi yaklaşık 8 ila 10 santimetre uzunluğunda kıvrımlı yapıya sahip bir kanaldan oluşmaktadır. İdrar kanalı olarak bilinen urethra ile komşudur. Görevleri normal doğum, adet kanının dışarı atılması ve cinsel ilişkinin sağlanmasıdır. Hormonal değişiklikler durumlarında fonksiyonel olan vajinal akıntı; cinsel uyarı sonucu, adet kanaması öncesi ve gebelikte normal karşılanmaktadır. Bu durumlarda gerçekleşen akıntılar homojen bir yapıda ve şeffaftır.

Enfeksiyona bağlı akıntılar ise farklı şekillerde görülebilmektedir. Normal olmayan akıntılar, üreme organlarındaki herhangi bir problemin belirtisi olarak açığa çıkmaktadır. Bu problemler şu şekilde sıralanabilmektedir;

• Mantar enfeksiyonları-Candida Albicans; Halk arasında mantar olarak bilinen maya enfeksiyonu bol kaşıntılı, süt kesiği gibi peynir kıvamında ve kokusuz akıntı ile belirti vermektedir. Akıntı ile birlikte kaşıntı ve yanma gibi semptomlar da açığa çıkmaktadır.
  • Bakteriyel vaginosis; Sarı renge yakın köpüklü kıvamda ve kötü kokulu bir akıntı ile belirti vermektedir. Aynı zamanda ağrılı cinsel ilişki problemi yaşanmaktadır.
  • Rahim kanseri; Kötü kokulu ve kanlı akıntı ile belirti vermektedir.

Vajinal enfeksiyonların tedavileri genellikle ağız yolu ile alınan ilaçlar veya çeşitli krem ve losyonlar yardımı ile yapılmaktadır. Ancak vajinal enfeksiyonlardan korunma yollarının bilinmesi ve düzgün bir şekilde uygulanması gerekmektedir.

Vajinal Enfeksiyonlardan Korunma Yolları

• Dar kıyafetler giymekten kaçınılmalıdır.
  • Vajinal duş yapılmamalıdır.
  • Pamuklu iç çamaşırları tercih edilmelidir. Çamaşırlar sık sık değiştirilmelidir.
  • Genital bölgeye herhangi bir sprey, krem ve parfümlü ürünler temas ettirilmemelidir.
  • Cinsel partnerin sık değiştirilmemesine özen gösterilmelidir. Cinsel birliktelik sırasında mutlaka prezervatif kullanılmalıdır.
  • İdeal kilo korunmalıdır.
  • Ağır sporlardan kaçınılmalıdır.
  • Yüzme gibi aktivitelerden sonra ıslak ve nemli mayo değiştirilmelidir.
  • Genital bölgenin nemli olmamasına dikkat edilmelidir.

Vajinal Enfeksiyonlar