Vajinismus Tedavisi

Vajinismusta Tedavisi Nasıldır ?

Vajinismus tedavisi gerektiren, cinsel birleşmede sorun yaşayan çiftler mutlaka uzman doktor ile görüşmelidirler. Bazen çiftler vajinismus durumu ile karşılaştıklarında zamanla düzeleceğini düşünerek beklemek ya da zorla ilişkiye girmeye çalışmak gibi hatalara düşebilmektedirler. Bu süreçte sorun çözülemediği gibi aynı zamanda üstüne çiftler arası gerginlik, karşılıklı suçlama ya da kızgınlık gibi iletişim sorunları eklenmesiyle durum daha da çözümsüz hale gelmektedir.

Vajinismus Tedavisi, cinsel terapi eğitimi almış bir uzman doktor tarafından çok kısa sürede çözülebilecek bu sorunu fark edildiği anda çözmeye yönelmek en doğru yaklaşım olacaktır. öncelikle yapılacak jinekolojik muayene ile kadında organik sorun olmadığı teyit edilir. Bu aşamada doktorun tecrübesi ile orantılı olarak nadiren yanlış ayırıcı tanılar söz konusu olabilmektedir.

Vajinismus konusunda eğitim almış hekim tercihi bu anlamda önemlidir. Bazı vakalarda muayene esnasında ağrı yada tepki söz konusu olmayabilir ve vajinismus tanısı atlanabilir. Bu nedenle çiftin hikayesi iyi dinlenmeli ve doğru yaklaşım için gerekli sorular sorulmalıdır. Vajinismus tedavisi için eşlerin tek tek psikolojik öyküleri ve birlikteliklerine dair detaylar iyice araştırılmalı ve tamamen çifte özel tedavi planı oluşturulmalıdır. Unutulmamalıdır ki vajinismus sadece kadının sorunu değil, çiftin sorunudur.

Vajinismus tedavisi nedeniyle eşlerin birlikte katılması tedavi süresini çok kısaltacak ve başarı şansını artıracaktır.

Vajinismusta Tedavisi süresi neye bağlı değişir?

Vajinismusta hasta terapist uyumuyla birlikte çiftlerin arasındaki cinsel birleşme dışındaki sorunlar da etkilidir. çiftlerin arasındaki ilişkinin yakınlığı, sevgi ve saygı düzeyi, ailelerin ilişkiye müdahil olup olmaması gibi faktörler terapi süresini etkilemektedir. Bu nedenlerle vajinismus tedavisi tamamen çifte özel olarak kurgulanmalıdır.

Vajinismus sorunu yaşayan çiftler çoğunlukla birbirlerini severek evlenmiş, hatta evlilik öncesi süreçte yaşanan yakınlaşmalar da hiç sorun yaşamamış çiftlerdir. İlk geceyle birlikte oluşan kabus zamanla çiftlerin ilişkisini olumsuz etkilemekte, malesef bazen sonu boşanmaya kadar gidebilmektedir.

Şiddeti ne olursa olsun vajinismus %100 tedavi edilebilen durumdur. çiftlerin tedaviye uyumu verilen ödevleri yerine getirmesi ve sonuca ulaşmak için hevesli olmaları durumunda üç seans gibi kısa sürede bilir sorun çözüme ulaştırılmaktadır.

Vajinismus ile ilgili bu kadar kısa sürede çözülebilecek bir sorunu aylar hatta yıllarca taşımak yerine en kısa sürede cinsel terapi eğitimi olan jinekoloğa başvurmaları çok önemlidir. çiftlere öncelikle tavsiyemiz: mutluluğunuzu daha fazla ertelemeyin, unutmayın ki cinsellik evliliğin sigortasıdır.

Vajinismus Tedavisi