Robotik Cerrahi

Robotik jinekoloji uygulamaları günümüzde oldukça yüksek başarı oranına sahip cerrahi süreçleri ifade etmektedir. Jinekoloji kapsamında çok sayıda hastalıkta cerrahi seçeneklere başvurmak gerekmektedir. Bu hastalıkların cerrahisinde açık yani geleneksel yöntemlerden yararlanmak mümkündür ancak geleneksel yöntemlerin çok sayıda komplikasyon riski barındırması ve iyileşme hızının oldukça düşük olması onları dezavantajlı hale getirmektedir. Geleneksel yani açık cerrahi uygulamalarına alternatif olarak laparoskopik yani kapalı cerrahi uygulamaları tercih edilmektedir, laparoskopik yöntemler oldukça başarılı sonuçlar ortaya koyan bir prosedür içerse de robotik cerrahi uygulamalarının yarattığı avantaj çok daha fazladır.

Kadın hastalıkları ve doğum branşı altında çok sayıda hastalığın tedavisinde cerrahi operasyonlar büyük bir yer tutar. Özellikle hücre anomalisi sonucu oluşan kanser hastalıklarında kanserli dokunun ve çevre dokuların alınması, bu gerçekleşirken zarar verilmemesi gereken yerlerin korunması oldukça önemlidir. Elbette hastanın hayat kalitesini yüksek tutmak, hastanın günlük yaşama dönüşünü çabuk sağlamak gibi faktörlerin de bir o kadar önemli olduğunu söylemek gerekir. Robotik jinekoloji bu durumlarda olağanüstü başarılı sonuçlar ortaya koyduğu gibi, doğabilecek komplikasyon risklerini de minimuma indirdiği için günümüzün en başarılı uygulamaları haline gelmiştir.

Robotik jinekoloji uygulamaları Da Vinci Robotu adı verilen robotik cerrahi cihazı ile gerçekleştirilmektedir. Son 20 yıldır kullanılan Da Vinci Robotu yalnızca ülkemizde değil dünyada sayılı hastaneden bulunmaktadır ve ortaya koyduğu imkanlarla cerrahi sürecinde fark yaratılmasına olanak tanır. Kadın hastalıkları ve doğum kapsamında başta hücre anomalileri yani kanser hastalıkları olmak üzere çok sayıda hastalığın cerrahi operasyonunda Da Vinci Robotu’ndan, yani robotik jinekolojiden yararlanılmaktadır.

Robotik Cerrahi ve Da Vinci Robotu Nedir?

Robotik cerrahinin gerçekleştirilmesini mümkün kılan cihaz Da Vinci Robotu olarak isimlendirilmiştir. Da Vinci Robotu çok sayıda enstrümana sahip bir robottur ve operatör doktor tarafından bir yönetme paneli üzerinden koordine edilir. Laparoskopik yöntemlerden farkı, vücudun içine küçük kesilerden yani portlar üzerinden gönderilen gereçler direkt olarak doktorun ellerinde değil, robotun ellerindedir. Cerrahi operasyonu gerçekleştiren operatör doktor, ameliyatı robotun yönetim panelinden gerçekleştirmektedir.

Robotik cerrahinin en büyük avantajlarından bir tanesi oldukça küçük kesiler üzerinden operasyonun gerçekleşmesidir. Geleneksel yöntemlerde açılan büyük kesiler hem enfeksiyon ve diğer komplikasyon risklerini yükseltmekte hem de hastanın iyileşme hızını büyük oranda düşürmektedir. Bu şekilde hastalar günlük yaşama da oldukça geç bir şekilde dönerler. Ancak robotik cerrahi uygulamalarında ufak kesilerin kısa sürede iyileşmesi ile ek komplikasyonların riski ortadan kalkar var hasta kısa sürede iyileşerek günlük yaşama dönebilir.

Operatör doktorun yönetim paneli üzerinden koordine ettiği robot, bir insana göre oldukça etkili bir yetenek setine sahiptir. Ucunda ışık ve kamera sistemi bulunan cihaz sayesinde içeriden anlık olarak görüntü elde eden operasyon ekibi, robotun bir insana göre 4 kat daha fazla dönebilen bilek kapasitesi sayesinde küçük alanlarda bile etkili müdahaleler yapabilmektedir. Böylece cerrahi süreçte başarıda fark yaratılmaktadır. Aynı zamanda doktorun cerrahi gereçleri direkt olarak elinde tutmaması ve robotu panel üzerinden yönetmesi, el titremesi gibi etkileri ortadan kaldırır. Normal cerrahi operasyonlarda ayakta bulunan doktor, robotik cerrahi uygulamalarında oturabilir ve yorgunluk etkisi de azalır. Da Vinci Robotu, cerrahi uygulamalarda tüm konsantrasyonun oldukça kapsamlı yeteneklerle cerrahi süreçte olmasını sağlayan, fark yaratan bir tekniktir.

Robotik Cerrahi ile Gerçekleştirilen Jinekoloji Uygulamaları Nelerdir?

Robotik cerrahi günümüzde çok sayıda branş tarafından başarıyla kullanılmaktadır ve robotik jinekoloji de bunlardan biridir. Rahmin alınması yani Histerektomi, yumurtalık yani over kistlerinin alınması, Myomektomi gibi operasyonlar robotik jinekoloji ile başarıyla gerçekleştirilebilir. Yanı sıra tüp cerrahisi, Sakroservikopeksi, Adezyolizis, bağlanmış tüplerin açılması ve tüp tıkanıklıklarının iyileştirilmesi, Salpenjektomi, dış gebelik cerrahisi, çikolata kistleri ve diğer kistler, rahim ve rahim ağzı kanseri operasyonları robotik jinekoloji kapsamında başarıyla gerçekleştirilebilir.

Robotik Cerrahi